مقاله مقاله .

مقاله

گل مریم

م Tuberose و با نام علمی Polianthes tuberosa شناخته می شود و جزو خانواده مارچوبه گان به حساب می آید. در دهه 1500 این گیاه برای نخستین بار در مکزیک رشد کرد و پس از آن کم کم در اروپا و اسپانیا نیز یافت شد. به طور کلی منطقه رویش این گیاه، مناطق گرمسیری است. پس هر جایی که آب و هوای گرمی داشته باشد، محل مناسبی برای رویش این گیاه است. جهت خرید پیاز گل مریم به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

گل مریم را با نام های زنبق و گل دندان فیلی نیز می شناسند. از بارز ترین ویژگی های ظاهری این گیاه خوشبو می توان به شکوفه های سفید کوچکی که روی ساقه های بلند و بزرگ آن روئیده اند، اشاره کرد. این گیاه، برگ های بلند و سبز رنگی دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده اند. با توجه به ظاهر و عطر و بوی آن، باید بگوییم گیاه مریم در دسته گل و گیاهان زینتی به حساب می آید. خوب است تا بدانید این گل زیبا و خوشبو به دلیل رنگ سپیدی که دارد، نماد صلح و آرامش به حساب می آید.

اگر شما هم جز علاقمندان به گل‌ های معطر هستید، حتماً یکی از انتخاب‌ های شما گل مریم است. گل مریم در تمام طول روز عطر و بوی ملایمی از خود ساطع می کند. اما به طرز شگفت انگیزی در تمام طول شب رایحه اش قوی تر می شود. بنابراین می توانید این گیاه زینتی را به عنوان یک منبع انرژی مثبت در خانه تان نگهداری کنید. در کشور ما ایران، گیاه مریم از ارزش اقتصادی مطلوبی برخوردار است. از آنجایی که جزو گیاهان زینتی به حساب می آید، به سایر کشورهای دیگر نیز صادر می شود. جالب است تا بدانید طرز نگهداری از این گل زیبا بسیار ساده است و اصلا گیاهی نیست که شما را به زحمت بیندازد! پس می توانید با رعایت شرایط نگهداری ساده ای که دارد، از این گل زیبا محافظت کنید. در ادامه هر آنچه که لازم است در خصوص نگهداری از این گیاه را بدانید، برای تان عنوان خواهیم کرد.

منبع: https://www.nazboo.com/%DA%AF%D9%84-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%85/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۰:۵۶ توسط:هاما موضوع: نظرات (0)